رشد ۷ درصدی مسافران هوایی در نوروز امسال

رشد ۷ درصدی مسافران هوایی در نوروز امسال

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پایان عملیات نوروزی ۱۴۰۳ با جابه‌جایی سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر خبر داد و گفت: در مقایسه با سال گذشته رشد هفت درصدی در جابه‌جایی مسافر و نشست و برخاست پروازها را شاهد بودیم.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، محمد محمدی‌بخش در مراسم اختتامیه مرکز مدیریت و کنترل پروازهای نوروزی ۱۴۰۳ (OCC) اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها اتفاق منحصر به فردی‌ است که در طول چند دهه گذشته رخ داده و می‌توان گفت این مرکز به‌ عنوان یکی از فرصت‌های آموزش عملیات صنعت هوانوردی برای افرادی‌ است که در این مرکز حضور داشتند.

وی افزود: در این مرکز به دلیل حضور افراد پیشکسوت در کنار افراد جوان با انتقال تجارب مفید و ارزنده زنجیره‌ ارتباطی موثری برقرار شد و می‌توان گفت کمترین اثر گذاری این امر، کاهش میانگین تاخیر پروازها به ۱۵ دقیقه در عملیات نوروزی ۱۴۰۳ است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: صنعت حمل‌ونقل هوایی در طول ۳۰ ماه گذشته روند رو به رشدی را شاهد بوده و در مقایسه نوروز ۱۴۰۲ با نوروز ۱۴۰۳ روند صعودی پروازها و مقاصد پروازی کاملا محسوس است.

محمدی‌بخش با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما تامین ایمنی پروازهاست افزود: در طول عملیات نوروزی بخش‌های مختلف دست به دست هم دادند تا مراکز تعمیر و نگهداری به‌روز شده و هواپیماهای زمین‌گیر سرخط آورده شود همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و لغو مرخصی برخی همکاران و تلاش متخصصان و کارشناسان در بخش‌های ستادی و صف باعث شد که این ماموریت بزرگ به انجام برسد.

وی با اشاره به جابه جایی سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر در عملیات نوروزی امسال، گفت: اشتراک‌گذاری اطلاعات و صداقت و شفافیت در ارائه اطلاعات به سازمان هواپیمایی کشوری باعث می‌شود از سوانح و رویدادها در صنعت جلوگیری شود. بر همین اساس در طول عملیات نوروزی امسال پروازها با بالاترین سطح ایمنی و کیفیت و کسب رضایتمندی مسافران انجام شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به افزایش اعزام و پذیرش مسافر و همچنین نشست و برخاست پروازهای نوروزی امسال نسبت به بازه زمانی نوروز ۱۴۰۲ گفت: از ابتدای آغاز عملیات پروازهای نوروزی۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مجموع سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۱ مسافر با ۲۷ هزار و ۴۶۸  پرواز (نشست و برخاست) جابه‌جا شدند. از این تعداد دو میلیون و ۵۵۹ هزار و ۸۶۲ مسافر داخلی  با ۲۱ هزار و ۶۷۸ پرواز و ۸۳۷ هزار و ۹ مسافر بین‌المللی با ۵۷۹۰ پرواز جابه‌جا شدند.

محمدی‌بخش به افزایش سهم حمل ونقل هوایی در سفرها اشاره کرد و گفت: در مقایسه عملیات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته رشد هفت درصدی در جابه‌جایی مسافر و نشست و برخاست پروازها را شاهد بودیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=12493

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: