به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، مهدی مشفق – رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و بینالملل سازمان اداری استخدامی – با اعلام خبر طبقهبندی مشاغل روابطعمومیهای دستگاههای اجرایی کشور گفت: روابط عمومی در حوزه مدیریتی، فاقد شغل بود و در طراحی مشاغل، برای آن کمترین بعد تخصصی دیده شده بود.
وی با تاکید بر اهمیت روابط عمومی برای دولت و نگاه ویژه دولت برای اطلاعرسانی درست به مردم، افزود: تا سال ۱۳۹۱ تعریف شغلی روابط عمومی تنها شامل دو عنوان بود که با اجرای این طرح پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط عمومی تعریف شده است. البته گذران سنوات برای رسیدن به هر رتبه هم کمتر شده تا دسترسی افراد با توجه به تخصصها و شاخصهایی که در آن رتبهها تعیین شده، قابل دسترس شود.
مشفق با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ جایگاه روابط عمومی یک بار بازطراحی شده بود، گفت: طراحی که انجام شده بود، آن اهمیت اساسی را برای جایگاه روابط عمومی قائل نشده بود. اگر دقیقتر عنوان کنیم، این است که از سال ۱۳۹۱ تا این لحظه که ما به سراغ طراحی دقیق و تخصصی شدن این حرفه حرکت کردیم، هیچگاه تا این اندازه به شکل تخصصی به مشاغل روابط عمومی نگاه نشده بود.
وی ضمن تشکر از همکاری شورای اطلاعرسانی دولت در این مسیر، گفت: تمام دستگاههای مرتبط و همه روابط عمومیهایی که حرفی برای گفتن داشتند و درگیر این مسائل بودند، پای کار آمدند و در نهایت طراحی و رتبهبندی داخلی شغل روابط عمومی با این ادبیات اتفاق افتاد و مهارت، توانایی و دانش مورد نیاز برای انجام فعالیتهای روابط عمومی برای نخستینبار به صورت تخصصی تعریف شد.
به گفته مشفق، این اتفاق نقطه عطفی در حرفه روابط عمومی است که برای اولین بار در سازمان اداری و استخدامی کشور و با عنایت به سیاستهای دولت اتفاق افتاده است و مبنای رتبهبندی داخلی مشاغل به حساب میآید.