مهدی جابریان مدیر عامل مجتمع آریا ذوب کارآفرین برتر سال شد

مهدی جابریان مدیر عامل مجتمع آریا ذوب کارآفرین برتر سال شد

اقتصادنگار : یکی از شرکت های موفق در صنعت فولاد که توسط بخش خصوصی ایجاد شده و از بدو تاسیس همواره به عنوان کارآفرین برتر سال معرفی می شود، شرکت مجتمع آریا ذوب با مدیریت مهدی جابریان است که فعالیت خود را در سال ۱۳۸۳ تنها با ۱۰ نفر پرسنل ، با تولید میلگرد A2 در دو سایز ۱۶و ۲۰ فعالیت خود را در صنعت فولاد آغاز کرده و پس از آن در سال ۱۳۸۶ با هدف ارتقاء کیفیت و نیز تامین تقاضای مصرف کنندگان با تجهیز ماشین آلات و گسترش مجتمع اقدام به تولید میلگرد A3 در سایزهای ۱۶ الی ۲۰ با توان تولیدی ۱۰۰ هزار تن در سال کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۰ نیز تولید همزمان چهار شاخه میلگرد به روش SILIT در ایران آغاز کرده و به تولید انواع میلگرد آجدار و ساده آهنی در تمامی سایزها به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در سال نائل شده است.انتخاب مهدی جابریان محمود به عنوان مدیر کارآفرین برتر بهانه ای برای این گفنگو بود .

مهدی جابریان معتقد است: صنعت فولاد به عنوان یکی از بخش های تاثیر گذار در اقتصاد کشور بشمار می آید و به کانونی جهت توسعه و کاربردی کردن یافته های علمی تبدیل شده و در این سالها به جایگاه خوبی نیز در اقتصاد کشور رسیده و نیروهای تخصصی خوبی نیز پرورش یافته اند.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع آریا ذوب در این مدت با جذب متخصصین و کارشناسان با تجربه از دانش آموختگان داخلی ، به نتایج خوبی رسیده و به عنوان الگویی مناسب برای دیگر شرکت های فعال در صنعت تبدیل شده است. به گفته وی ۶۰ درصد از خط تولید میلگرد ۴۰۰ هزار تنی به دست متخصصان ایرانی ساخته و امید است که راه اندازی کارخانه های بعدی و طرح های توسعه ای این شرکت نیز به توانمندی های بیشتری در اینباره رسید.

مدیرعامل آریا ذوب تاکید کرد: نقطه عطف این مجتمع صنعتی این بود که با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی و بدون دریافت هیچگونه تسهیلاتی از دولت ایجاد شده و با توجه به اینکه ایران بر کمربند گسل قراردارد متخصصان این شرکت محصولی را تولید کرده اند که استاندارد های لازم در این زمینه را داشته و بیشترین مقاومت را در زلزله دارد.

مهدی جابریان یادآور شد: فولاد آریا ذوب با ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم توانسته سهمی از کارآفرینی استان البرز را عهده دار باشد.

وی افزود: این شرکت همچنین موفق شده تا به ۱۰ کشور دنیا از جمله همسایگان ایران نظیر ترکیه، عراق ، افغانستان و امارات متحده عربی صادرات داشته باشد.

وی همچنین از طرح توسعه خطوط تولیدی این واحد صنعتی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات و برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم تا با اضافه کردن خطوط و تجهیزات خط جدید را با تمرکز بر تولید تسمه و ورق ایجاد کنیم که در همین راستا مذاکراتی برای خرید ماشین آلات انجام گرفته و قراردادهای خرید آن نهایی شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا با بهره برداری از خطوط جدید تولید شاهد اشتغال ۳۰۰ نفر دیگر در این مجموعه فراهم شود و علاوه بر آن بتوانیم این محصول استراتژیک را به کشور های زیادی صادر کنیم.

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=11892

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: