چند هکتار از اراضی کشاورزی سند دار شده‌اند؟

چند هکتار از اراضی کشاورزی سند دار شده‌اند؟

با روی کار آمدن دولت سیزدهم تا پایان آن ۸ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۰۸ هکتار از اراضی کشاورزی سنددار شده‌اند.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، آن طور که سازمان امور اراضی گزارش می‌دهد در دولت سیزدهم یعنی شهریور ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳، ۱۱ میلیون و ۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده‌اند که رشد ۹۲۲ درصدی در این بخش اتفاق افتاده است.

همچنین در این بازه ۸ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۰۸ هکتار از اراضی کشاورزی سند دار شده‌اند که این یعنی در دولت سیزدهم سند دار شدن اراضی کشاورزی ۳۸۳ درصد رشد داشته است.

اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی نیز در سطح ۱۳ هزار و ۱۹۴ هکتار از اراضی کشاورزی با رشدی ۵۰۰۰ درصدی اتفاق افتاده است. همچنین ۶۰۰ هزار و۶۱۲ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این مدت شناسایی و از آن جلوگیری شده است که رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش اراضی کشاورزی، تخریب و قلع و قمع ۲۰۴ هزار و ۸۴۴ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز است که رشد ۸۷ درصدی را به همراه داشته است.

بر اساس این گزارش ۷۹۹ هزار و۱۵۳ هکتار زمین برای طرح‌های کشاورزی و وابسته واگذار شده است که ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین ۱۵۵ هزار و ۸۹۱ هکتار زمین برای طرح‌های تولید و صنعتی واگذار شده که این مورد نیز رشد ۱۱ درصد داشته است.

گفتنی است اتصال ۳۲ استان کشور به پنجره مدیریت واحد زمین (صدور مجوزها) و امکان رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی (تصاویر ماهواره‌ای) در ۳۱ استان کشور نیز از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش اراضی کشاورزی است.

سند دار شدن اراضی کشاورزی یکی از اهداف دولت سیزدهم بود که از آغاز فعالیت در دستور کار وزارتخانه  مربوطه یعنی وزارت جهادکشاورزی و سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان امور اراضی قرار گرفت.

بنا بر نظر کارشناسان بخش کشاورزی سند دار شدن اراضی کشاورزی می‌تواند مزایای بسیاری برای کشاورزان داشته باشد که از مهمترین آنها می‌توان به تثبیت مالکیت، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هویت‌دار شدن زمین کشاورزی، اخذ تسهیلات مالی، امکان نظارت و حمایت در بخش کشاورزی، منزلت بخشی به کشاورزی و کشاورزان و کمک به برنامه ‌ریزی برای کشاورزی اشاره کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=15049

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: