جدی‌تر به توسعه کشور مبتنی بر صنعت فکر کنیم

جدی‌تر به توسعه کشور مبتنی بر صنعت فکر کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید جدی‌تر به توسعه کشور مبتنی بر صنعت فکر شود، گفت: باید به سمت صنعتی شدن صنایع حرکت کرد و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نیز باید در حوزه صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، عباس علی‌آبادی امروز در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران اظهار کرد: توسعه صنعتی کشور بیشتر در قالب اقدامات فرصت‌طلبانه اتفاق افتاده به همین جهت معمولاً شاهد ورود فناوری‌هایی هستیم که عمرشان تمام شده است.

وی افزود: اعتقاد ندارم که همه شرکت‌های نیمه‌تعطیل باید احیا شود؛ چرا که عمر یک‌سری از فناوری‌ها تمام شده و زیرساخت‌های آن نیست. همچنین در مواردی هزینه‌های حمل بیشتر از هزینه‌های تولید است. بنابراین در ایدرو رصد و صلاحیت‌سنجی فناوری‌ها صورت گیرد.

علی‌آبادی با بیان اینکه در همه جای دنیا فساد وجود دارد، گفت: باید مرام‌نامه برای مدیران پاکدست و جسور توسط تمامی سازمان‌ها و مراجع ذی‌ربط وزارت صمت با همکاری سازمان بازرسی کل کشور تدوین شود و از ظرفیت مدیران پاکدست در حوزه صنعت و تولید بهره برد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه جهت‌دهی رشد صنعتی پایدار بر اساس صادرات محور بودن است، گفت: نیاز است شرکت‌های بزرگ در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کرده و به رقابت بپردازند. البته تشکیل سرمایه یکی از مهم‌ترین مسائل شرکت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای شفاف‌سازی فضای کسب و کار و میزان اثرگذاری مهم است، گفت: امسال در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت، ۶۱ شرکت دانش بنیان و در ۱۰۰ شرکت برتر، پنج شرکت دانش بنیان حضور داشتند.  شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، برقی‌سازی، داروسازی و تجاری‌سازی حائز رتبه‌های خوبی شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=10045

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: