محصول دانشی صنعت نفت با شکست انحصار در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت

محصول دانشی صنعت نفت با شکست انحصار در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت

فناوران یکی از شرکت‌های فناور کشور سنسور غوطه‌وری برای اندازه‌گیری سطح سیالات در صنعت نفت و گاز را به تولید رساندند که با انجام موفق تست‌های عملیاتی در پالایشگاه‌ها، این محصول وارد فرآیند تجاری‌سازی شده است.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، مهدی رهبر عالم، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت فناور ، دستاورد این شرکت را سنسور اندازه‌گیری سطح سیال دانست و گفت: کاربرد عمده این سنسورها در صنعت نفت‌ و گاز و پتروشیمی است که به عنوان یک ابزار دقیق تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ به دلیل اعمال تحریم‌ها کشور نتوانست این ابزار را وارد کند، اظهار کرد: این فناوری در اختیار کشور ژاپن است و ما با مهندسی معکوس توانستیم نمونه این سنسورها را در کشور بومی‌سازی کنیم.

این فناور اضافه کرد: یکی از روش‌های اندازه‌گیری ارتفاع سیال استفاده از روش غوطه‌وری است که این روش بر خلاف مدل شناوری پیچیدگی زیادی دارد، ولی حساسیت پایین آن نسبت به چگالی و عدم تاثیرپذیری از بخارات سیال موجب شده که جزء روش‌های پر کاربرد در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باشد.

رهبر عالم خاطر نشان کرد: نمونه ساخته شده سنسورهای اندازه‌گیری سطح سیال در یکی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی نصب شده و تست‌های عملیاتی آن با موفقیت پاس شده است.

مدیر تحقیق و توسعه این شرکت فناور یادآور شد: ما در حال انجام فرآیند تجاری‌سازی این محصول هستیم.

وی با اشاره به اهمیت این سنسور، گفت: این سنسورها در مخازن به منظور اندازه‌گیری و برآورد سطح مایع موجود در آن به کار برده می‌شود. اطلاعات این سنسور هم از طریق نمایشگرها قابل دسترسی است و هم اطلاعات را از طریق سیگنال الکتریکی برای اپراتور ارسال می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=14617

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: