به گزارش اقتصاد نگار بع نقل از ایسنا، محمدرضا طلایی – سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تعاونی ها باید در بازار محصولات کشاورزی حضوری فعال داشته باشند و با برنامه ریزی میزان عرضه و تقاضا ، سهم خود را از بازاررسانی محصولات کشاورزی در راستای حمایت از سهامداران افزایش دهند.
وی گفت: اجرای سیاست ها و راهبرد های تحقق برنامه هفتم بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی از اولویت های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است؛ همچنین افزایش مشارکت تشکل ها در بازار داخلی و تجارت بین المللی نیز از دیگر برنامه های این سازمان در آینده ای نزدیک است.
وی ادامه داد: استقرار سامانه های جدید و تقویت سامانه های موجود جهت افزایش شفافیت در اجرای وظایف سازمان مرکزی همچنین اتخاذ سیاستهای راهبردی بر اساس تجربیات موفق گذشته در راستای توانمند سازی سازمان نیز بایست دنبال شود.
بنا بر اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، طلایی یادآور شد: افزایش نظارت قانونی بر امور مالی و اجرایی با بهره گیری از سیستم های جدید برای افزایش شفافیت و جلوگیری از فساد در تشکل های بخش کشاورزی نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.