به گزارش اقتصاد نگار به نقل از ایسنا، مهرداد بذرپاش در مراسم امضای تفاهمنامه فی مابین شرکت فرودگاهها و سرمایهگذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایهگذاری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاههای ایران با بیان اینکه تفاهم نامههای منعقد شده جهتگیری متفاوتی را در صنعت هوایی به دنبال دارد، گفت:همواره تاکید کردهایم که فرودگاههای کشور باید واگذار شود و تصدی گری دولتی درست نیست.
وی افزود: بخش خصوصی میتواند کیفیت بالاتری در بخش خدمات ارائه میکند و همچنین بایستی از ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه فرودگاههای جدید استفاده شود و البته بهرهمندی از تکنولوژیهای نوین و هوشمند نیز ضروری است.
وزیر راه وشهرسازی عنوان کرد: با اطلس سرمایهگذاری، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قابلیت ارتقا و اصلاح دارد.
بذرپاش با اشاره به اینکه مردم توقع افزایش خدمات را از صنعت هوایی کشور دارند، گفت:به جای اینکه دولت به تامین ناوگان اقدام کند شرکتهای هواپیمایی میتوانند در حوزه واردات هواپیما ورود کنند و انتظار میرود واردات هواپیما با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.
به گفته وی، هیچیک از شرکتهای هوایی زیانده نیستند، بلکه میزان سوددهی آنها متفاوت است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید به سمت فرودگاههای نسل ۳ و ۴ حرکت کنیم، گفت:همزمان با تامین ناوگان و ارتقا آن باید زیرساخت ها در فرودگاه و خدمات نیز ارتقا یابد.
وی در پایان گفت: در کاهش محدودیتهای پروازی با نیروهای مسلح به توافقات خوبی رسیدهایم و نیاز به تداوم این پیگیریها وجود دارد زیرا آسمان ایران جذابیت بالایی برای پروازهای عبوری دارد.