به گزارش اقتصاد نگار به نقل از ایسنا، محمدمهدی برادران در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۳)، ضمن اشاره به اینکه صنعت لوازم خانگی ایران طی سالهای اخیر به لحاظ کمی و کیفی رشد خوبی داشته است، اظهار کرد: این نمایشگاه توانسته علاوه بر نیاز داخل، نگاهی به بازار صادراتی کشورهای همسایه نیز داشته باشد.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: با توجه به رقابتی شدن بازار، از واحدهای تولید کننده خواستهایم تا امسال با برنامهریزی دقیقتر و به تفکیک، گروههای کالایی و محصولات خود را در قالب برنامه تولید اعلام کنند؛ از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۳۰۰ واحد برنامه تولید سالانه خود را اعلام کرده و متعهد شدند بیش از ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در برنامه، تولید کنند.
وی تاکید کرد: این درحالیست که متناسب با این برنامه، نیاز ارزی منطبق بر درصد عمق داخلی هر محصول نیز تامین شده است.
گفتنی است بیستوچهارمین نمایشگاه هامکس ۱۴۰۳ با شعار “برای مردم، برای ایران” و با تمرکز بر تولیدکنندگان گروههای کالایی لوازم خانگی انرژیبر در مساحتی بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با حضور حدود ۳۰۰ شرکت خارجی و داخلی از ۱۹ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاههای تهران آغاز به کار کرده و تا ۲۲ مرداد ماه دایر است.