انویدیا وارد خاورمیانه شد

انویدیا وارد خاورمیانه شد

انویدیا قراردادی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی این شرکت در دیتاسنترهای گروه مخابراتی قطری اوریدو (Ooredoo) در پنج کشور خاورمیانه منعقد کرده است.

به گزارش اقتصاد نگار به نقل از ایسنا، این توافق به منزله نخستین قرارداد بزرگ انویدیا در منطقه ای است که واشنگتن صادرات تراشه های آمریکایی پیشرفته را به آن محدود کرده تا مانع از آن شود که شرکتهای چینی از کشورهای خاورمیانه به عنوان در پشتی برای دسترسی به جدیدترین فناوری هوش مصنوعی استفاده کنند.

اوریدو در بیانیه ای اعلام کرد گروه مخابراتی اوریدو، نخستین شرکت در خاورمیانه خواهد بود که قادر می شود به مشتریان دیتاسنترهای خود در قطر، الجزایر، تونس، عمان، کویت و مالدیو، دسترسی مستقیم به هوش مصنوعی و فناوری پردازنده گرافیکی انویدیا را فراهم کند.

رونی واسیشتا، نائب رئیس ارشد انویدیا اظهار کرد: فراهم کردن این فناوری به اوریدو اجازه می دهد به مشتریان برای استفاده از اپلیکیشنهای هوش مصنوعی مولد، بهتر کمک کند.

این شرکتها ارزش این قرارداد را که در حاشیه یک کنفرانس در کپنهاگ در ۱۹ ژوئن امضا شد، فاش نکردند. اوریدو همچنین نوع فناوری اوریدو که در دیتاسنترهای خود نصب خواهد کرد را فاش نکرد و اعلام کرد به موجود بودن و تقاضای مشتری بستگی خواهد داشت.

آمریکا، صادرات برخی از فناوری انویدیا به خاورمیانه را اجازه می دهد اما صادرات پیشرفته ترین تراشه های این شرکت را محدود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوریدو، یک میلیارد دلار برای تقویت ظرفیت دیتاسنتر منطقه ای خود به میزان ۲۰ تا ۲۵ مگاوات اضافی علاوه بر ۴۰ مگاواتی که در حال حاضر دارد، سرمایه گذاری کرده و قصد دارد این رقم را تا پایان دهه جاری، سه برابر کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=15310

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: