به گزارش اقتصاد نگار به نقل از ایسنا، این غول همبرگر اعلام کرد، مکدونالد وعده غذایی ۵ دلاری خود را از ۲۵ ژوئن برای مدت محدودی در برخی از رستورانهای سراسر ایالات متحده عرضه میکند زیرا زنجیرههای فست فود گزینههای مقرون به صرفه را برای افزایش هزینهها در میان گروههای کم درآمد افزایش میدهند.
برگر کینگ، نیز در حال بررسی یک وعده ۵ دلاری است زیرا شرکتها برای مقابله با مشتریان تورمزده که به طور فزایندهای در خانه غذا میخورند، به پیشنهادات و تبلیغات بهبود یافته روی میآورند.
در آخرین گزارش سه ماهه هزینههای نابههنجار به عملکرد مکدونالدز آسیب رساند، در حالی که تبلیغات باعث افزایش فروش شد.
طبق گزارش رویترز، درآمد در میان گروههای کم درآمد در ایالاتمتحده در حال کاهش است در حالی که قیمتهای منو در صنعت غذا در سال گذشته افزایش یافته است زیرا شرکتها تلاش کردند تا هزینههای بالاتر کالا و زنجیره تامین را کاهش دهند.