رئیس‌جمهور آینده و ایجاد محیط مناسب رشد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوآور

رئیس‌جمهور آینده و ایجاد محیط مناسب رشد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوآور

یکی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندی کسب و کار، تسهیل کسب و کارهای نوین و ایجاد محیط مساعد برای رشد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوآور را به عنوان یکی از انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده نام برد.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، علی اکبر حدادی هرندی، معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: به‌عنوان مدرس دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندی کسب و کار یکی از پیشنهادات و  انتظاراتی که از رئیس‌جمهور آینده می‌رود، این است که زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور توسعه یابد؛ چه بسا که در عصر اطلاعات به سر می‌بریم و برای این منظور پیشنهاد می‌شود که پوشش شبکه های پرسرعت اینترنت در سراسر کشور توسعه یابد، کیفیت اینترنت بهبود و سرعت آن افزایش یابد، همچنین زیرساخت‌های مخابراتی مانند شبکه ملی اطلاعات توسعه پیدا کند.

وی با بیان این که توسعه دولت الکترونیک و خدمات دیجیتال از دیگر انتظاراتی است که از رئیس جمهور آینده می‌رود، گفت: به این منظور می‌توان در جهت «افزایش دسترسی و کیفیت خدمات دولتی آنلاین»، «ساده‌سازی فرآیندهای اداری و کاهش بروکراسی» و «تقویت امنیت و حفاظت از داده ‌های شخصی» اقدامات عاجلانه انجام داد.

حدادی هرندی با تاکید بر تسهیل کسب و کارهای نوین در کشور یادآور شد: بهتر است در فضای فعلی کشور رئیس جمهور آینده، ایجاد محیط مساعد برای رشد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوآور، حمایت از نوآوری و تحقیق و توسعه فناورانه و ایجاد مشوق‌های سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات را در برنامه‌های خود بگنجاند و آنها را عملیاتی کند.

وی بر تقویت مهارت‌های دیجیتال در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارت‌های دیجیتال در مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به تغییراتی که بعد از کرونا در سراسر دنیا ایجاد شد، جزء مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حدادی هرندی، تامین زیرساخت‌های آموزش آنلاین و الکترونیکی، افزایش سواد فناورانه در میان شهروندان و توسعه تفکر داده محور در اتخاذ تصمیمات را از دیگر انتظاراتی دانست که از رئیس‌جمهور آینده می‌رود.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تقویت امنیت سایبری و حاکمیت داده در کشور، گفت: از رئیس‌جمهور آینده انتظار می‌رود که تدوین قوانین و مقررات مناسب در حوزه امنیت سایبری، ایجاد مرکز ملی مدیریت بحران‌های سایبری، تقویت زیرساخت‌های ایمن برای داده‌های حساس و رفع انحصار مدیریت داده‌ها و به اشتراک گذاری متا داده‌ها در نظام اداری و اجرایی کشور را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=14962

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: