آغاز بهره‌برداری از نخستین سکوی تامین مالی ارزی-ریالی

آغاز بهره‌برداری از نخستین سکوی تامین مالی ارزی-ریالی

اولین سکوی تامین مالی جمعی ارزی -ریالی با همت صندوق توسعه فناوری‌های نوین و با همکاری سایر دستگاه‌ها رونمایی شد.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، سکوی تامین مالی جمعی ارزی-ریالی نوین کراد؛ نخستین سکوی تامین مالی کشور است که به ابتکار صندوق توسعه فناوری‌های نوین به عنوان بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری کشور ایجاد شده است. این سکوی تامین مالی جمعی پس از اخذ مجوز فعالیت، به طور رسمی کار خود را در فرابورس آغاز کرد.

سکوی تامین مالی جمعی ارزی ریالی نوین کراد با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، فرابورس ایران، بانک ملی، سازمان سرمایه گذاری خارجی، صندوق ضمانت صادرات، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سایر نهادهای اقتصادی و با عاملیت صندوق توسعه فناوری های نوین به مرحله اجرا رسیده است.

در مراسم رونمایی از نخستین سکوی تامین مالی جمعی ارزی-ریالی کشور محمد کلاهی؛ معاون اعتباری و تجاری سازی صندوق توسعه فناوری‌های نوین راه اندازی این سکو را نمونه بارز همت جمعی و کار تیمی و جهادی بین دستگاه‌های مختلف متولی دانست و خاطرنشان کرد: پس از اخذ مجوز فعالیت، نوین کراد از امروز در هر دو فاز ریالی و ارزی وارد مرحله اجرایی خواهد شد تا اولین پروژه تامین مالی ارزی از طریق این سکوی تامین مالی جمعی ارزی-ریالی عملیاتی شود.

وی با اشاره به دقت و وسواس ویژه صندوق توسعه فناوری‌های نوین برای انتخاب شرکت اول سرمایه‌پذیر ارزی از طریق این سکو افزود: شرکت صنایع صبح پارلار آسیا اولین شرکتی است که قرار است تأمین مالی جمعی ارزی آن از طریق سکوی نوین کراد صورت گیرد. این شرکت شروط لازم برای ورود به سکوی تامین مالی جمعی ارزی را داراست؛ به این ترتیب که دارای محصول دانش‌بنیان و با منشاء درآمد صادراتی است.

کلاهی در تشریح جزئیات این تامین مالی جمعی به عنوان نخستین پروژه نوین کراد و پوشش ریسک تامین مالی این سکو توسط ضمانت نامه تعهد پرداخت ارزی صندوق ضمانت صادرات خاطرنشان کرد: این پروژه نیازمند ۲۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری ارزی برای تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید و صادرات محصول دانش‌بنیان خود به کشورهای ترکیه و آذربایجان است.

معاون اعتبار و تجاری سازی صندوق توسعه فناوری‌های نوین اضافه کرد: مدت پروژه ۶ ماهه و سود مشارکت آن در انتهای دوره پرداخت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که ۱۰ درصد حاشیه سود ارزی سالیانه قابل تخصیص به سرمایه‌گذاران ارزی داشته باشد. لذا با تعامل صورت گرفته با صندوق ضمانت صادرات و وجود ضمانت‌نامه ارزی به میزان اصل مبلغ سرمایه، این سرمایه‌گذاری ارزی برای سرمایه‌گذاران خارجی بسیار کم ریسک خواهد بود.

وی این طرح را دریچه جدیدی برای تامین نیازهای ارزی شرکت‌های ایرانی و ابزار مطمئنی برای جذب سرمایه‌های ارزی سرمایه‌گذاران خارجی در کشور دانست و تصریح کرد: توسعه بازار و افزایش حجم صادرات محصولات دانش بنیان در بازارهای جهانی و تحقق شعار از دستاوردهای دیگر این سکوی تامین مالی جمعی خواهد بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=14595

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: