افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در ۲ ماهه امسال

افزایش ۸ درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در ۲ ماهه امسال

رئیس کل گمرک اعلام کرد: صادرات محصولات پتروشیمی که ۴۴ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور را در دو ماهه اول امسال به خود اختصاص داده، از نظر وزنی ۴.۵ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، محمد رضوانی‌فر – معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی- گفت: صادرات محصولات پتروشیمی طی دو ماهه فروردین‌ و اردیبهشت‌ امسال به ۸.۳ میلیون تن به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال که حدود هشت میلیون تن و به ارزش ۳.۲ میلیون دلار بوده است، از نظر وزنی ۴.۵ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۴۴ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

رضوانی‌فر گفت: ۲۰ قلم محصولات پتروشیمی طی دو ماهه نخست امسال صادر شده که پروپان مایع شده، متانول، بوتان، گاز طبیعی مایع شده و گازهای نفتی و هیدروکربن‌های گازی مایع شده بیشترین حجم صادرات محصولات پتروشیمی را شامل می شود.

رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: این میزان رشد وزنی و ارزشی صادرات محصولات پتروشیمی در دو ماهه اول امسال امیدوارکننده است و نشانگر روند افزایشی مناسب در صادرات محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی در سال جاری خواهد بود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=14354

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: