به گزارش اقتصاد نگار به نقل از ایسنا، این مدلها از جمله خودروهای مفهومی، در نمایشگاه خودروی پکن معرفی شدند و نشاندهنده تلاشی برای پاسخگویی بهتر به تقاضای مصرفکنندگان چینی هستند. بازیگران خارجی مانند نیسان، سهم بازار خود را در چین از دست دادهاند زیرا سازندگان محلی مانند بیوایدی بهتر توانستهاند سلیقه رانندگان جوان را هدف قرار دهند.
نیسان دو خودروی مفهومی برقی باتریدار و دو خودروی پلاگین هیبریدی را معرفی کرد که همگی با تلاش مشترک با شریک محلی دانگفنگ انجام شده است. ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان گفت این خودروها بر تعهد این خودروساز به چین تاکید میکند.
مزدا یک سدان EZ-۶ را معرفی کرد که به عنوان خودروی کاملا الکتریکی یا پلاگین هیبریدی ارائه میشود. ماساهیرو مورو، مدیرعامل این شرکت همچنین در نظر دارد یک شاسیبلند به نام آراتا را در سال ۲۰۲۵ در چین معرفی کند. مورو گفت که نسخه الکتریکی باتری EZ-۶ برد رانندگی در حدود ۶۰۰ کیلومتر خواهد داشت، در حالی که نسخه پلاگین هیبریدی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر برد خواهد داشت و آراتا احتمالاً برد مشابهی خواهد داشت.
برای سالها، خودروسازان ژاپنی چین را بازاری با پتانسیل رشد تقریبا نامحدود میدانستند، اما این دیدگاه تغییر کرده است. فروش نیسان در چین در سال گذشته با ۱۶ درصد کاهش به ۷۹۴ هزار دستگاه رسید.
نیسان قصد دارد از سال ۲۰۲۵ خودروهای خود را از چین صادر کند و در ابتدا حجم سالانه ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار خودرو را هدف قرار داده است. نیسان و هوندا ماه گذشته گفتند که در حال بررسی شراکتی برای همکاری در قطعات کلیدی خودروهای برقی و زمینههای دیگر هستند.
بر اساس گزارش رویترز، مزدا سهم بیشتری از بازار را از دست داده است. این خودروساز در سال ۲۰۲۳ حدود ۸۵ هزار دستگاه خودرو در چین فروخت که ۷۲ درصد نسبت به اوج ۳۰۹ هزار خودرو در سال ۲۰۱۷ کاهش داشت.