قیمت مس به مرز ۱۰ هزار دلار در هر تن رسید

قیمت مس به مرز ۱۰ هزار دلار در هر تن رسید

قیمت مس در معاملات روز گذشته با کاهش واردات چین به پایین‌ترین سطح از ژوئن ۲۰۱۹ تاکنون در حالی کمی عقب نشینی کرد که در ابتدای معاملات قیمت‌ها نسبت به پایان روز بالاتر بود.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مس در معاملات نخستین روز هفته نزدیک به ۱۰ هزار دلار در هر تن معامله شد و سرمایه‌گذاران همچنان بر این باورند که معدن‌کاران برای خدمات رسانی به تقاضای افزایش یافته برای این فلز صنعتی با مشکل مواجه خواهند شد.

قیمت فلزات اساسی در هفته‌های اخیر با افزایش ناگهانی مواجه شده و بر همین اساس مس در معاملات روز دوشنبه با افزایش تازه‌ای به مرز ۱۰ هزار دلار رسید و هر تن فلز سرخ به قیمت ۹ هزار و ۹۸۸ دلار معامله شد. نشانه‌های بهبود فعالیت‌های تولیدی از ایالات متحده تا چین باعث افزایش قیمت فلزات شده است، این در حالی است که خطرات ژئوپولیتیکی و عدم اطمینان مجدد در مورد سیاست‌های پولی خطرات آشکاری هستند.

رالی مس در ابتدا با انبوهی از اختلالات در معادن بزرگ تقویت و باعث شد کارخانه‌های ذوب برای یافتن منابع جایگزین عجله کنند. تقاضا در چین در پایین‌ترین سطح فصلی قرار گرفته اما امیدهای زیادی وجود دارد که بازگشت آزمایشی در فعالیت‌های تولیدی جهانی به تقویت تقاضا کمک کند.

تحلیل‌گران گروه سیتی در یادداشتی اعلام کردند: مسیر رو به جلو از این پس به داده‌ها بستگی دارد و توسط پایه‌های فلزی منفرد هدایت می‌شود. بر همین اساس چشم‌انداز مس در سه ماه آینده با توجه به چشم‌انداز بازار فشرده‌تر و پوشش کوتاه‌تر، صعودی به نظر می‌رسد در حالی که سایر فلزات از پایه‌های فیزیکی ضعیف‌تری برخوردار هستند.

این افزایش قیمت‌ها زمانی به وقوع پیوسته که سرمایه‌گذاران با تغییر ظاهری در مسیر فدرال رزرو به سمت کاهش نرخ بهره رقابت می‌کنند و جروم پاول رییس فدرال رزرو نیز هفته گذشته اعلام کرد که بانک «بیش از حد انتظار» برای اطمینان از تحت کنترل بودن تورم در نظر گرفته است.

در بازار آلومینیوم، سفارشات برای برداشت فلز از انبارهای آسیایی برای پنجمین روز افزایش یافت و حجم موجودی در دسترس سایر خریداران را به سمت پایین‌ترین رکورد سوق داد. همینطور بر اساس گزارشی که پیشتر بلومبرگ نیوز منتشر کرده بود، شرکت‌های گلنکور و ترافیگورا در هفته گذشته درگیر سفارشات بزرگی برای خروج این فلز از بورس بوده‌اند.

بر اساس این گزارش مس در ابتدای معاملات روز دوشنبه با افزایش ۱.۱ درصدی به قیمت ۹هزار و ۹۸۸ دلار رسید و در ادامه معاملات با کاهش ۰.۲ درصدی نسبت به ابتدای معاملات به ۹هزار و ۸۶۱ دلار رسید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=13115

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: