اختصاص ۸۰۳ هکتار در ۸۷ روستای استان اصفهان به نهضت ملی مسکن

اختصاص ۸۰۳ هکتار در ۸۷ روستای استان اصفهان به نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان 803هکتار در 87 روستای این استان به نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

به گزارش اقتصادنگار، غلامرضا اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاهای استان اصفهان اظهار داشت: افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیانگر این است که مسکن از ابتدای انقلاب اسلامی اهمیت والایی داشته و امام خمینی (ره) به همین خاطر حسابی را تحت عنوان ۱۰۰ امام ایجاد کردند تا برای ساخت مسکن محرومان کمک شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که طرح های مسکن هم در بخش روستایی و هم در بخش شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اصفهان در حال اجر ا هستند گه البته همه آنها زیرسازی شده و طرح هادی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اذعان داشت: در حال حاضر ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که صدور اسناد بنیادی آنها انجام گرفته است و اعتبارات ملی و محلی طرح های بنیاد مسکن نیز تأمین شده است.

وی اضافه کرد: ۱۸۳۳ هکتار برای زمین های نهضت ملی مسکن در روستاهای استان اصفهان اختصاص یافته که ۸۰۳ هکتار آن مربوط به ۸۷ روستا مصوبه دریافت کرده و درحال تفکیک برای ساخت و ساز است.

اسماعیلی یادآور شد: ۲۸۱۸۱ سند با همکاری ثبت احوال به متقاضیان تحویل داده ایم که در نوع خود عدد قابل توجهی محسوب می شود.

وی افزود: جالب توجه است که در سال گذشته حدود ۳ میلیون مترمربع در روستای استان اصفهان آسفالت ریزی انجام شده است.

وام ۵ درصدی با بازپرداخت ۲۰ ساله فرصتی طلایی برای خانه دار شدن

مهدی صدر، معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در ادامه این جلسه ضمن اعلام اینکه بازسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۴ آغاز شد، گفت:  به تدریج پروژه ها و بودجه هایی که برای این بخش اختصاص یافت افزایش پیدا کرد به طوری که در حال حاضر برای هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد، تنفس دو ساله و بازپرداخت ۲۰ ساله وام مقاوم سازی تأمین اعتبار شده است.

وی ادامه ادامه داد: نرخ مقاوم سازی در استان اصفهان ۴۰ درصد است، اگر تسهیلات مقاوم سازی به طور کامل جذب شود این روند ادامه خواهد یافت.

محمد ابراهیمی، مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان نیز در روند بازید از پروژه های این شهرستان عنوان کرد: ۵۲ روستا با که ۴۱ روستای آن دارای طرح هادی مصوب هستند که در این میان برخی از آن ها همچون روستای وانشان به عنوان روستای هدف گردشگری درنظر گرفته شده است.

وی افزود: اجرای طرح باز آفرینی روستایی همچون تیکند نیز در حال اجراست و آسفالت روستا نیز با مشارکت دهیاری ها ۲۴ روستا با استفاده از قیر یارانه ای انجام گرفته است که ۱۳۳ هزار مربع را شامل می شود.

مدیر اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ۳۲۰ مورد استعلام ساخت و ساز روستایی در سال گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۲۰۸ مورد هم استعلام دفترخانه های اسناد رسمی از سوی بنیاد مسکن ارسال شده است.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=12693

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: