توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵ هزار تن مواد نفتی در بندرامام

توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵ هزار تن مواد نفتی در بندرامام

 معاون امور بندری و اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده است.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، داود چگنی امروز ۲۱ اسفندماه، اظهار کرد: با هدف افزایش بهره‌وری مخازن موجود، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی و کسب رضایتمندی آن‌ها و جذب حداکثری ترانزیت مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، کریدور جدید خط لوله طی مدت زمان یک ماهه، طراحی و اجرا شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه از ۱۶ اسفندماه با موفقیت آغاز و نخستین کشتی تانکر جهت بارگیری ۴۰ هزار تن محموله ترانزیتی نفت کوره در اسکله ۳۴ پذیرش شد.

چگنی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، توان عملیاتی بندر برای تخلیه و بارگیری مواد نفتی حداقل ۶ هزار تن در روز افزایش یافت و قابلیت اسکله ۳۴ برای پذیرش کشتی‌های نفتی تا ۴۵ هزار تن افزایش یافت.

وی یادآور ‌شد: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=11778

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: