به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، تعداد زیادی از مشتریان چه در تماس با این خبرگزاری و چه از شیوههای مختلف، گلایه خود را نسبت به نظام توزیع تایر اعلام کردند؛ به گفته تعدادی از این مشتریان “از ساعات ابتدایی صبح برای خرید تایر مراجعه میکنیم، اما پس از ساعتها معطلی در نهایت موفق به خرید تایر مورد نیاز خود نمیشویم. “
پیرو مشکلات پیش آمده برای بازار تایر، وزیر صمت در حاشیه افتتاح نمایشگاه بهاره ضمن تاکید بر تلاش مبنی بر عرضه لاستیک خودرو با قیمت مصوب در نمایشگاه بهاره، اظهار کرد: شرایط فراهم شده تا متقاضیان بتوانند ثبتنام خود را در سامانه در همین نمایشگاهها انجام دهند. تولید لاستیک هم وضعیت خوبی در کشور دارد و بهتر هم میشود. واردات لاستیک هم بهبود یافت و کسری و ناترازی بازار جبران شده است، اما برخی سودجویان تلاش میکنند از التهاب بازار سود ببرند.
برخی قصد ایجاد صف دارند
همچنین علی آبادی به تازگی از بهبود شرایط بازار تایر خبر داده و اعلام کرده است: به فروشندگان این اجازه داده شده که به صورت بر خط نبودن (آفلاین)، ثبتنام داشته باشند و نیازی نیست که حتما سامانه حتما وصل باشد. مدارک از مشتری دریافت و بعدا در سامانه ثبت شود و فرآیند خرید ادامه داشته باشد. اگر عرضهکنندهای اینگونه رفتار نمیکند، به گونهای مصداق تخلف است و قصد ایجاد صف دارد و در ادامه قول داد که توزیع لاستیک در بازار ساماندهی خواهد شد.
اما مسئولان اصناف معتقدند که مشکلی برای فروش و نوبتدهی اینترنتی ندارند.
بسترسازیها از سوی وزارت صمت فراهم شود
محمود بنانژاد- دبیرکل اتاق اصناف ایران- تاکید کرده است: تصمیم گرفته شد که نوبتدهی اینترنتی فراهم شود تا پیش از خرید مشتری، ثبتنام انجام و اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند؛ بنابراین درخواست شد که زمینه برای این اقدام فراهم شود که این موضوع نیاز به بسترسازی از سوی وزارت صمت دارد، اما متاسفانه هنوز اقدامی برای بسترسازی نشده است.