ادغام اقتصادی در آسیا و اقیانوسیه

ادغام اقتصادی در آسیا و اقیانوسیه

بر اساس گزارشی که بانک توسعه آسیایی (ADB) منتشر کرده، ادغام اقتصادی در آسیا-اقیانوسیه از نظر زنجیره ارزش منطقه‌ای و یکپارچگی اجتماعی به اتحادیه اروپا (EU) نزدیک است.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، داده‌های ادغام اقتصادی آسیا در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که بر اساس شاخص همکاری و یکپارچگی منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، این منطقه در زنجیره ارزش منطقه‌ای، همراه با مردم و یکپارچگی اجتماعی، یکپارچگی قابل مقایسه با اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است: «مهم‌ترین پیشرفت در بعد فناوری و اتصال دیجیتال آسیا و اقیانوسیه مشاهده شده که ناشی از اتخاذ سیاست‌های تحول دیجیتال توسط بسیاری از اقتصادهاست که سرعت آن در طول همه‌گیری بیماری کرونا (کووید-۱۹) افزایش یافت».

بر اساس گزارش بانک توسعه آسیایی، ادغام منطقه‌ای به حائلی مهم در برابر شوک‌های جهانی تبدیل شده و به کاهش اثرات منفی آنها کمک کرده است.

در این گزارش ذکر شده است، در حالی که افزایش حمایت‌گرایی و خطرات تجزیه جهانی چالش‌های اقتصادی را تشدید می‌کند، افزایش همکاری و سرمایه‌گذاری در این ارتباط می‌تواند انعطاف‌پذیری اقتصادی را تقویت کرده و منافع متقابل را فراهم کند.

در این بیانیه آمده است: «گفت‌وگوی نزدیک‌تر و بحث در مورد سیاست‌های منطقه‌ای به اقتصادهای آسیایی کمک می‌کند تا با چالش‌ها و خطرات آسیب‌پذیری زنجیره تامین و تغییرات آب‌وهوایی مقابله کنند».

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=11297

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: