نقش مراکز جوار کارگاهی در تربیت نیروی کار ماهر

نقش مراکز جوار کارگاهی در تربیت نیروی کار ماهر

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۳۵۰۰ مرکز جوار کارگاهی در کشور خبر داد و گفت: این مراکز در توانمندسازی سرمایه های انسانی و تربیت نیروی کار ماهر در بنگاه‌ها نقش بسزایی دارند.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، مهرداد عظیمی اظهار کرد: در طول هفته‌های اخیر تفاهم نامه‌هایی با صنایع بزرگ و موفق کشور به منظور ارتقاء سطح مهارت سرمایه های انسانی و جذب نیروی انسانی ماهر در صنایع منعقد شده است.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه ها در دو بخش سنجش صلاحیت و آموزش منعقد شده است و تفاهم کردیم در صورت فراهم شدن شرایط، آزمونهای ورود نیروی جدید به صنایع بزرگ از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای انجام گیرد.

عظیمی هدف از راه اندازی مراکز آموزش جوار کارگاهی را ارتقای سطح مهارت،استفاده بهینه از امکانات آموزشی برای شاغلان، کاهش هزینه های جانبی تولید و تربیت نیروی کار ماهر عنوان کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درعین حال از فعالیت بیش از ۳۵۰۰ مرکز جوار کارگاهی در کشور خبر داد و گفت: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای،توسعه مراکز جوار کارگاهی است و علاوه بر دارا بودن مراکز دولتی در سراسر کشور و بهره گیری از آموزشگاه های آزاد، توسعه آموزش در حوزه صنایع و بنگاه‌های بزرگ در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته معاون وزیر کار، قرارگیری آموزش‌های مهارتی در کنار صنایع به تربیت سرمایه های انسانی و جذب آنها در بنگاه‌ها کمک‌ می کند.

وی تاکید کرد: از طریق مراکز جوار کارگاهی، نیروها و کارکنان صنایع که در بخشهای مختلف مشغول کار هستند، می توانند مورد سنجش صلاحیت حرفه ای سازمان قرار بگیرند و کارکنان در صورت نیاز از آموزش های مهارتی برخوردار شوند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=10933

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: