حجم ۳ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ارمنستان

حجم ۳ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ارمنستان

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان گفت: در سال ۲۰۲۲ میلادی روسای جمهور دو کشور ایران و ارمنستان تصمیم گرفتند حجم مبادلات تجاری را افزایش دهند که در گام اول حجم مبادلات را به یک میلیون دلار و در گام دوم این رقم را به ۳ میلیارد دلار برسانند.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، مهر گریگوریان در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان اظهار کرد: کشور ایران برای ما یک شریک مهم در مناسبات اقتصادی و تجاری محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۲ میلادی روسای جمهور دو کشور ایران و ارمنستان تصمیم گرفتند حجم مبادلات تجاری را افزایش دهند که در گام اول حجم مبادلات را به یک میلیون دلار و در گام دوم این رقم را به ۳ میلیارد دلار برسانند.

معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان افزود: در سال‌های گذشته طرح‌های خوبی به مرحله اجرا رسید که برای ارمنستان دارای اهمیت استراتژیک است.

گریگوریان گفت: قرارداد گاز در برابر برق، پروژه راهسازی در ارمنستان که توسط مهندسان ایرانی اجرا می‌شود و همچنین انتقال برق خط سوم توسط ایران در ارمنستان در دستور کار است که اتمام آن برای ما اهمیت دارد.

وی بیان کرد: افزایش ظرفیت حمل و نقل در برنامه قرار دارد. افتتاح سرکنسولگری ایران در کاپان نیز منجر به فعال‌تر کردن روابط ایران و ارمنستان شده است. همچنین ایجاد سرکنسولگری ارمنستان در تبریز هم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان امنیت و ثبات را مهمترین پیش شرط روابط اقتصادی دانست و گفت: نگاه جمهوری ارمنستان ایجاد ثبات پایدار و امنیت با دورنمای توسعه اقتصادی در منطقه است. به همین دلیل طرح چهارراه صلح را ارائه کردیم که تمامی محورهای مواصلاتی باید باز شود و کشورها به اصول حاکمیت یکدیگر احترام بگذارند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=10925

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: