مشارکت زنان موجب توسعه مشاغل خانگی شده است

مشارکت زنان موجب توسعه مشاغل خانگی شده است

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مشارکت زنان را موجب توسعه مشاغل خانگی دانست و بر لزوم پیوند بین صنایع و رشته‌ تحصیلی دانش آموختگان با مشاغل خانگی تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنگار به نقل از ایسنا، آزیتا همتیان  اظهار کرد: مشاغل خانگی با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در تحقق نرخ بیکاری ۷ درصد موثر بود و در این زمینه زنان نقش بسزایی داشتند و اساسا یکی از مسایلی که به گسترش مشاغل خانگی و بالارفتن مشارکت اقتصادی کمک کرده حضور و مشارکت زنان بوده است.

وی تغییر نگاه به حوزه مشاغل خانگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تا قبل از دولت سیزدهم نگاه به مشاغل خانگی نگاه فرودستی بود و حمایت چندانی از سوی دولتها صورت نمی‌گرفت، حتی اعتبارات بانکی اندک بود ولی در دولت سیزدهم مشاغل خانگی رونق گرفتند و از نمایندگان مجلس تا استانداران برای توسعه مشاغل برنامه‌ریزی و دغدغه دارند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مشاغل خانگی را بهترین قالب برای تحقق اقتصاد مردمی دانست و گفت: با توجه به مزایایی که مشاغل خانگی دارند، می‌توان از این مزیت‌ها برای مردمی کردن اقتصاد و رونق تولید داخلی استفاده کرد لذا مشاغل خانگی الگویی است که از طریق آن بسیاری از افراد، کارجویان، زنان و فارغ التحصیلان می‌توانند به تولید خانگی دست یابند.

همتیان در ادامه بر لزوم ارتباط بین صنایع و رشته‌های تحصیلی دانشجویان با مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: اگر دانشجویان و فارغ التحصیلان بتوانند بین صنعت و حوزه‌ای که دانش آموخته آن شده‌اند، با مشاغل خانگی ارتباط و پیوند برقرار کنند می‌توانند به توسعه مشاغل خانگی کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ رسته مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی است و در استان‌هایی که از مزیت‌های منطقه‌ای خاص در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات و آبزیان برخوردارند فعالان خوبی در حال فعالیت هستند که می‌توان از ظرفیت افراد به ویژه فارغ التحصیلان در این زمینه بهره‌ برد.

به گفته رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی برقراری ارتباط بین مشاغل خانگی و فارغ‌التحصیلان حوزه کشاورزی و صنایع مرتبط با آن یعنی صنایع تبدیلی و تکمیلی غذایی در توسعه مشاغل خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی اثرگذار است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://eghtesadnegar.com/?p=10877

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: